انواع اقامت ترکیه در سال 2020

پرواز های چارتری شرکت توریستی مارک آنتالیا

  • آنکارا به تهران    8 شهریور         6.700.000 تومان
  • تهران به آنتالیا 5 شهریور     13.000.000 تومان 
  • تهران به آنکارا   5  شهریور       10.300.000 تومان
  • آنتالیا به تهران      8 شهریور         14.000.000 تومان 
  • استانبول به تبریز    10 شهریور          18.200.000 تومان 
  • استانبول به تهران   10 شهریور         13.000.000 تومان 
  • تهران به استانبول    20  شهریور          1.700.000 تومان
  •     تبریز به استانبول   11  شهریور             3.300.000 تومان
بهترین قیمت هارا برای سفر به سراسر دنیا از ما بخواهید

هماهنگی جهت پرواز و تور های گردشگری
قیمت لحظه ای
چهارشنبه 22 شهریور
  • فروش لیر  1920  تومان
  • خرید لیر  1720  تومان
  • فروش تتر 34/60  لیر
  • خرید تتر  32/10 لیر
  • 1015 تتر معادل 1000 دلار 
  • 1015 دلار معادل  1000 تتر 
  • 1085 تتر معادل  1000 یورو 
  • 925 یورو معادل  1000 تتر 

تبدیل لیر به دلار 33/00

تبدیل دلار به لیر  34/15  

   تبدیل لیر به یورو  36/15

  تبدیل یورو به لیر  38/30

تماس با ما

آدرس: سعادت آباد ، بالاتر از میدان کاج ،خیابان نهم(شعبانی) ،پلاک 1 ، طبقه سوم ، واحد 18

نحوه دریافت اقامت ترکیه

ترکیه یکی از جذاب ترین مقاصد گردشگری در بین تمامی شهروندان کشورهای مختلف خصوصا ایران می باشد. این کشور به دلیل قرارگیری در همسایگی ایران دارای آب و هوایی مطلوب بوده و فرهنگی نزدیک به ما دارند و از این رو بهترین کشور برای اقامت به شمار می رود.
اقامت ترکیه به روش های مختلفی امکان پذیر است و شما به راحتی می توانید اقامت دائم ترکیه را اخذ کنید. شما با دریافت اقامت در کشور ترکیه می توانید همانند شهروندان این کشور از تمامی خدمات و امکانات رفاهی موجود در این کشور استفاده کنید

شرایط اقامت ترکیه چگونه است؟

ترکیه کشوری توریستی است که با سوریه، عراق، آذربایجان، نخجوان، ارمنستان، گرجستان، بلغارستان، قبرس و یونان مرز مشترک دارد. متقاضیان از طرق مختلفی می توانند اقامت در این کشور را اخذ کنند. اقامت ترکیه به دو روش اقامت دائم ترکیه و اقامت موقت  ترکیه امکان پذیر است.
یکی از بهترین و راحت ترین روشی که شما می توانید به سرعت اقامت دائم کشور ترکیه را کسب نمایید، خرید ملک در ترکیه می باشد. با این روش شما تنها کافیست که ملکی را در یکی از شهرهای ترکیه خریداری کرده و سپس نسبت اقدام به دریافت مجوز شهروندی ترکیه کنید.

مراحل گرفتن اقامت ترکیه

برای گرفتن اقامت ترکیه شما باید ابتدا روش مورد نظر خود را انتخاب کنید. به روش های مختلفی می توان مجوز اقامت ترکیه را کسب نمود که از جمله این روش ها می توان به اخذ اقامت از طریق خرید ملک، اخذ اقامت از طریق کار، اخذ اقامت از طریق تحصیل و … اشاره کرد. پس از انتخاب روش اخذ اقامت باید به یک وکیل مهاجرتی مشورت کنید تا شما را از تمامی قوانین مرتبط با آن مطلع کند. در صورتی که به دنبال وکیل مهاجرتی متخصص و مجرب هستید، ما به شما وکلای مهاجرتی سهند را پیشنهاد می کنیم.

 انواع اقامت ترکیه

انواع اقامت ترکیه شامل: اقامت توریستی ترکیه، اقامت دانشجویی، اقامت ترکیه برای مالکان و خریداران املاک، اقامت کاری و اقامت دائم در ترکیه و اخذ شهروندی و پاسپورت می باشد. در ادامه در مورد هر مورد توضیحاتی آماده کرده ایم .

اقامت توریستی ترکیه

مدت این اقامت 90 روز یعنی 3 ماه بوده و از زمان ورود به خاک ترکیه (مرزهای هوایی و یا زمینی ) محاسبه میگردد. این ویزا برای توریست ها و مسافران بوده و با این نوع ویزا ، شما اجازه کار در ترکیه یا اجازه تحصیل در ترکیه را نخواهید داشت. بر اساس قوانین موجود فعلی شما می توانید قبل از اتمام این دوره 3 ماهه با مراجعه به اداره امنیت ( پلیس ) ترکیه، نسبت به تمدید آن و دریافت اقامت توریستی 6 ماهه فقط برای یک بار در طول هر سال میلادی، اقدام کنید .

اقامت دانشجویی در ترکیه

برای گرفتن این نوع اقامت اخذ پذیرش از یکی از دانشگاه های ترکیه و ارائه مدارک درخواست دانشگاه از قبیل  IELTS , TOEFL , ALES , TOMER , T.Y.S که در هر دانشگاه متفاوت می باشد، الزامی می باشد .

پس از اخذ پذیرش از دانشگاه ترکیه ، اداره امنیت به شما اقامت دانشجویی ترکیه با اعتبار یکساله میدهد که تا زمان اتمام تحصیل قابل تمدید می باشد. در صورت نیاز شما به مشاوره در خصوص دانشگاه های ترکیه، مشاوران ما قادر خواهند بود تیم تخصصی و مجربی را در این مورد به شما معرفی نمایند .

اقامت ترکیه از طریق خرید ملک

خرید ملک در ترکیه یکی از دیگر راه های اقامت در این کشور می باشد. شما می توانید با توجه به بودجه خود، خانه ای را در یکی از بهترین مناطق ترکیه خریداری کرده و از این طریق به راحتی اقامت ترکیه را اخذ کنید. خرید ملک یکی از سریع ترین روش برای اخذ شهروندی کشور ترکیه محسوب می شود.

بر اساس قانون جدید املاک به شماره 6302 ( اصلاح قانون بررسی زمین ) منتشر شده در 18 ماه مه 2012 که اجازه می دهد تا خارجی ها برای خرید املاک در ترکیه اقدام کنند، بازار املاک و مستغلات ترکیه جهش کرد و نزدیک به 19000 ملک به بیش از 13500 خارجی فروخته شد. بر اساس این قانون خارجی ها خواهند توانست بدون نیاز به ثبت شرکت و بصورت حقیقی اقدام به خرید ملک و دریافت سند قطعی مالکیت نمایند.

شما هر چه سرمایه بیشتری برای خرید ملک در ترکیه در نظر بگیرید، زمان اخذ اقامت کوتاه تر خواهد شد. به طور مثال در صورتی که شما دو ملک خریداری نمایید، می توانید در مدتی کمتر از دو ماه اقامت ترکیه را به دست بیاورید.

همچنین بر اساس قانون مصوبه در تاریخ 13.04.2013  اتباع خارجی که اقدام به خرید املاک و مستغلات در ترکیه می نمایند در مرحله اول قادر به اخذ اجازه اقامت حداقل یک ساله و در طول یک سال در صورت عدم فروش ملک قادر به تمدید اقامت خود خواهند بود و پس از 5 سال قادر به اخذ اقامت دایم ترکیه خواهند شد .

برای گرفتن این نوع اقامت شما نیازی به ثبت شرکت ندارید و علاوه بر اینکه هزینه های ثبت و نگهداری شرکت را نخواهید پرداخت بلکه شاهد افزایش قیمت و سرمایه گذاری در بخش املاک ترکیه خواهید بود .

اقدام برای دریافت این اقامت پس از دریافت سند آغاز و بر اساس  رعایت ضوابط مربوط به اخذ اقامت خریداران املاک قابل اجرا و انجام خواهد بود. جهت اخذ جزئیات بیشتر در مورد این نوع اقامت و اطلاع از خدمات ما با دفتر تهران ( اطلاعات در بخش تماس با ما موجود است )، تماس بگیرید .

اقامت ترکیه از طریق تومر

ثبت نام در کلاس های تومر از دیگر راه های اخذ اقامت ترکیه می باشد. در واقع کلاس های تومر کلاس های آموزشی مخصوص زبان ترکی استانبولی است که لازمه ورود به این کشور محسوب می شود. یادگیری زبان ترکی کار سختی نبوده و اقامت ترکیه از طریق تومر یکی از راحت ترین روش ها برای اخذ اقامت در این کشور به شمار می رود.

این آزمون سالی یک مرتبه در ترکیه برگزار شده و شما باید از نمره 100 حداقل رتبه 65 را اخذ کنید که این آزمون ها شامل خواندن، نوشتن و توضیحات کتبی و شفاهی می باشد. برای شرکت در این آزمون ها ابتدا باید مبلغی را واریز کرده و پس از ثبت نام در این آزمون ها شرکت کنید.

اقامت ترکیه از طریق ازدواج

ازدواج از دیگر راه های کسب شهروندی ترکیه می باشد. در صورتی که شما قصد ازدواج با یک فرد ترک زبان را داشته باشید، در ابتدا باید در یکی از محضرهای ترکیه ازدواج خود را ثبت کنید و پس از گذراندن 3 سال از 5 سال اقامت، درخواست اخذ شهروندی ترکیه را داده و در صورتی که مسئولان پس از بررسی و تحقیقات ازدواج شما را واقعی بدانند، اقامت دائم برای شما ثبت می شود.

دقت کنید فردی که شما به عنوان همسر اختیار می کنید نباید مهاجر بوده و باید یکی از شهروندان ترکیه باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط ازدواج با وکلای سهند تماس حاصل نمایید تا شما را از تمامی شرایط اقامت ترکیه از طریق ازدواج مطلع کنند.

اقامت ترکیه از طریق کار

برای بررسی ابعاد مختلف شرایط اقامت ترکیه از طریق کار باید این کشور را به صورتی مختصر تعریف کنیم. دین رسمی مردمان آن اسلام و زبان شهروندان ترکی است. نرخ بیکاری در کشور ترکیه پایین نبوده و پیدا کردن کار ممکن است برای شما سخت باشد. شما در صورت اشتغال به کار کشور ترکیه پس از پنج سال می توانید اقامت دائم در این کشور را دریافت کنید. وکلای سهند دارای نمایندگانی مستقر در کشور ترکیه هستند و می توانند شما را در این راه همراهی کنند.

شرط لازم و کافی برای اینکه شما بتوانید اقامت ترکیه را از طریق کار بدست آورید این است که یک شرکت ترکیه ای شما را بعنوان پرسنل بپذیرد. گرفتن اقامت ترکیه از طریق کار شما باید از تخصص ویژه ای برخوردار باشید چرا که در زمان درخواست شرکت ترکیه ای به همکاری با شما، طبق آمار وزارت کار و رفاه ترکیه، نباید شخصی که پاسپورت ترکیه دارد با تخصص شما بیکار باشد .

با نکته فوق و وضعیت کار در ترکیه و شرایط خاص ایرانیان می توان این گونه اعلام نمود که در حال حاضر شانس یافتن کار به صورت فوق در کشور ترکیه برای فرد ایرانی بسیار کم است. پس تنها راه ممکن اقامت کاری ترکیه ، از طریق ثبت شرکت است.

اقامت دائم ترکیه و پاسپورت ترکیه به خارجیانی ارائه میشود که دارای 5 سال اقامت کاری ترکیه بوده و حداقل 4.5 سال از این  5 سال را در ترکیه زندگی کرده و اقامت داشته و بیمه ایشان توسط کارفرما مرتب پرداخت شده باشد .

برای اخذ اقامت کاری دو راه وجود دارد یا ثبت شرکت ترک و فعال نشان دادن شرکت در این 5 سال با استخدام کادر ترک در این شرکت و یا استخدام شدن در یک شرکت معتبر ترک و واریز بیمه از طریق این شرکت .

اقامت ترکیه از طریق سرمایه گذاری

با استفاده از سرمایه گذاری می توانید برای خود و خانوادیتان اقامت ترکیه را دریافت کنید. معمولا افراد نگران این موضوع هستند که در هنگام سرمایه گذاری نه تنها سودی دریافت نکنند، بلکه سرمایه اولیه خود را نیز از دست بدهند. در صورتی که قصد دارید در این کشور سرمایه گذاری کنید، توصیه می شود که حتما با یک وکیل مجرب مشورت کنید تا کلاه سرتان نرود. وکلای سهند می توانند برای سرمایه گذاری در کشور ترکیه به شما کمک کنند.

حتما بخوانید: مراحل کامل ثبت شرکت در ترکیه را بدانید

اقامت دائم در ترکیه و اخذ شهروندی و پاسپورت

نکته قابل توجه در امر اخذ اقامت دائم ترکیه  اگر قصد دریافت این نوع اقامت و اخذ شهروندی و پاسپورت ترکیه را دارید باید از همان ابتدای امر این موضوع را با کارشناسان ما در میان بگذارید چون پروسه دریافت اقامت های ملکی موقت ، با اقامت دائم و شهروندی متفاوت می باشد .

کسانی که برای اقامت دائم ترکیه اقدام می نمایند باید از سلامت روحی و جسمانی برخوردار باشند .همچنین باید از توانایی مالی خوبی برای خود و خانواده خود برخوردار باشند .

برای اقامت دائم در ترکیه فعلا 4  راه وجود دارد :

  1. خرید اموال غیر منقول دارای اعیان (مغازه و یا آپارتمان و موارد مشابه) به ارزش 250 هزار دلار و شرط عدم فروش تا سه سال .
  2. سرمایه گذاری ثابت به مقدار  پانصد هزار دلار .
  3. افتتاح حساب سپردۀ بلند مدت 3 ساله به مبلغ  500 هزار دلار .
  4. ایجاد استخدام برای 50 نفر شهروند ترکیه .

شما با دارا بودن یا تحقق هر یک از این شروط می توانید بدون طی کردن مراحل اقامت موقت ، از همان ابتدا اقامت دائم و شهروندی ترکیه را اخذ نمائید. اگر شما بعنوان سرمایه گذار  وارد عرصه فعالیت در ترکیه شوید، بخش حقوقی گروه سهند از اول شروع همکاری، پروسه دریافت اقامت دائم شما یا  دریافت پاسپورت ترکیه را آغاز نموده و در کوتاه ترین زمان مراحل قانونی را انجام میدهد.

کلیه اقدامات گروه سهند بر اساس قوانین جاریه کشور ترکیه و جمهوری اسلامی ایران خواهد بود. جهت دریافت اطلاعات بیشتر و بروز و مشاوره رایگان با مشاورین با تجربه ما با ما تماس بگیرید.

 

اقامت ترکیه از طریق سرمایه گذاری

 

مزایای اقامت ترکیه چیست؟

در صورت دریافت اقامت ترکیه شما مانند یک شهروند ترکیه می توانید از تمامی تسهیلات و امکانات رفاهی این کشور بهره مند شوید. از جمله مزایای اقامت در ترکیه عبارت است از:

  • افتتاح حساب های بانکی در ترکیه
  • دریافت وام بانکی با بهره پایین
  • خرید ملک اقساطی در تمامی شهرها و مناطق ترکیه
  • خرید خودرو به شکل اقساطی
  • خودروی معاف از مالیات
  • سهولت در دریافت ویزای سایر کشورها
  • مجوز کار در این کشور
  • مجوز تحصی در کشور ترکیه
  • دریافت کارت اعتباری مستمر

هزینه اقامت در ترکیه  در سال 2020 چگونه است؟

هزینه های جانبی اقامت در ترکیه در سال 2020 از هر فرد به فردی دیگر متفاوت بوده و با توجه به نرخ تورم تعیین می شود. هزینه های زندگی در ترکیه به میزان توقعات هر فرد در طول روز و نیازهای آن بستگی دارد. از جمله هزینه های اصلی اقامت در ترکیه می توان به هزینه خرید مواد غذایی و وعده های روزانه، هزینه خرید پوشام، هزینه تفریح و سایر امکانات رفاهی دیگر اشاره کرد.

سوالی دارید؟

شرکت مهندسان ساختمانی و املاک سهند

8 صبح الی 20

22350681 - 021